Thursday, April 16, 2020

XIII - Kia Cee'd 2019



Rendiautoks on seekord Kia Cee'd, automaatkastiga. No kuidas on, Kia, kas Koreast tuleb ka korralikke veerejaid? Masinat veab edasi turboga bensumootor - 1353 kuupsentimeetrit ja 103 kilovatti. Pöördemoment on 242nm, saadaval kusagil 1600-4000 pöörde vahel. Ma ei ole kunagi pisikese turbomootoriga sõitnud, nii et täitsa huvitav on, et kuidas toimib.



Täitsa toimib, kui pedaali vajutada! Tõmme on oluliselt parem kui vabalthingav 1.6 bens. Madalatel alla 1600 pööretel masin muidugi ei liigu, aga miks peakski, kui turbo ei pressi. Mõned päevad autoga harjunud, lasen põhjagaasiga kiirendada ka - saab hakkama küll, masin võrdlemisi kerge. Tehas lubab 0-100kmh ajaks 9.1s,  tundub, et võib nobedamaltki minna.. huvitav, kuidas Kia mootorid vastu peavad, just sellised väiksed bensiinikad, turboga. Vaadates, mida konkurendid teevad (Ford 1.0t 100kw, VAG 2.0t 200kw), siis annaks kilovatte veel juurde keerata, no kusagil 135 peale.



Kui veel mootori iseloomust rääkida, siis võrreldes Aurisega on Kia päris nobe, automaatkast on sätitud töötama pööretevahemikul, kus mootoril ikka minekut on. Itaalias oli autoks Fiat Tipo 1.6D, 88kw, 320Nm väänet - see oli Kiaga võrreldes oluliselt jõulisem liikur. Noh, diisel ja bens.. siga ja kägu. Kui diisli momendiga ära harjud, siis väike bensukas ei ole kuigi atraktiivne. Aga väike bensuturbokas on ikka atraktiivsem kui tavaline mitteturbo :-) 



Käigukast on 7-käiguline ja taas väga huvitav nähtus. Käiguvahetus sujuv kuid märgatav - ehk siis ilmselt mitte-variaator kast. Tald põhjas lappas ka kõik käigud ükshaaval läbi, täitsa nauditav liikumine ja variaatorile omast ruigamist kuulama ei pidanud. Masin suutis ka käiguga pidurdada! Midagi, mida minu silmad seni automaatkasti puhul näinud ei olnud - piloodiga mäest alla veeredes vahetas auto käigu või kaks üles, et kiirus liiga suureks ei läheks - täielik high-tech :-) käigu ülesvahetamisega jäi kast veidi uimaseks, samuti gaasipedaali käik on liiga pikk. 2003a BMW 318i, ZF automaatkastiga, oli selle koha pealt musternäidis - väga tundlik ja kiire.



Mis veel silma jäi, 2019a Cee'd puhul? Väga moodne ja kõik kellad-viled peal. Kaks displeid, üks tahho ja spido vahel, teine keskel rooli kõrval. Palju asjalikku infot ekraanidel ja see kõik mitmeti seadistatav. Tagurpidikaameral on "predictive" kumerjooned projekteeritud - pmt näitab see, kas masin tagurdab postist mööda või mitte. Proovisin, töötas veatult. Varustustasemeid on sellel autol kaks: lihtsam LX, ja rikkalikuma varustusega EX. Meile on antud lihtsamt LX - ei tunne küll millestki puudust, varustus ju täitsa hea. Uurin hiljem netist, EX-il on lisaks navi ja valuveljed. Hmm, vist nupust käivitamine ka..



Kia pakub USB laadimist ilma sigarisüütaja vahensuseta - no oli juba aeg :-) proovin, telefoniaku täitub jõudsalt. .. kliimaseade on ilma numbriteta - kena klassikaline variant. Nädalaga täpselt aru ei saa, kuidas seade temperatuuriseadmisega hakkama saab, kuid kõik lülitid toimivad täpselt ja kiirelt.. ja viimaks, stereo kvaliteet on väga hea. Ühtegi tuntud audiotootja nimetust ma ei näe, ei makil ega kõlaritel, kuid heli on lihtsalt super! Kui kõik standardhelisüsteemid nii hästi kõlaksid :-) 10 punkti Kia.

No comments:

Post a Comment

XIV - Reis hakkab lõppema

(21.12) Reisi kümnes, eelviimane päev. Kuna homme on puhtalt lennujaama sõit ja lennu ootamine, siis täna on veel võimalus saarel ringi...